Ordervillkor

Ikon/logo för Tryggt E-Köp

 

Ordervillkor och köpvillkor för Elcykeltrim.se
Läs igenom dessa innan köp så du vet vad som gäller om du behöver returnera något eller ångrar ditt köp.

Betalning

All betalning sker via Klarna. Här finns möjlighet till att betala senare, betala direkt samt dela upp betalningen. Du kan ta del av Klarnas villkor här. Vid frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på webben eller via appen.

Se vanliga frågor (FAQ) om betalning här: Betalning

Leveransvillkor

Alla beställningar skickas med Postnord. Fraktkostnad 29 kr (inom Sveriges gränser).

Leveranstiden på varor som finns i lager (vårt lager ligger i Stockholm) är ca 1-4 arbetsdagar inom Sveriges gränser.

Ej uthämtade beställningar debiteras med 59 kr som dras på återbetalningen.

Se vanliga frågor (FAQ) om leveranser här: Leverans

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätten är fjorton (14) dagar från det att ni mottagit era beställda varor.

Efter att ni meddelat oss om att ni önskar returnera en vara, så måste varan skickas till oss inom 14 dagar. Kunden står själv för returfrakten om ångerrätten utnyttjas.

Om inte varan eller förpackningen är i samma skick som när vi skickade dem, kommer returen inte godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras. OBS! Vi kan i fall då varan inte returneras i nyskick göra prisavdrag med upp till 100% av varans värde.

(Ändring av prisavgdaget vid ångerrätt kan komma att ändras då lagstiftningen fått färdiga riktlinjer för uträkning av värdeminskningen).

Garantier

På samtliga varor gäller av respektive fabrik tillämpad garanti. Eventuella reklamationer vidarebefordras i regel av oss till fabrikanten. För garantiärenden och reklamationer vänligen kontakta oss på info@twostroke.se

Återköp

Att lämna tillbaka en vara är möjligt om:

- Det ej gått mer än 14 dagar från det att du hämtade ut paketet hos utlämningsstället.
- Originalförpackningen finns kvar och är oskadad.
- Varan ej är använd (att prova passform på t.ex. en tröja eller hjälm är givetvis ok).
- Varan ej är skadad
- Varan ej är modifierad av kunden, t.ex. lackerad eller monterad extrautrustning
- Varan är komplett

Är inte alla punkter ovan uppfyllda kommer returen ej godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras.

Kontakta alltid Elcykeltrim.se om du vill göra ett återköp på info@twostroke.se glöm inte att skriva ditt ordernummer.

Returer

Innan du returnerar en vara ska du kontakta oss på info@twostroke.se och meddela orsak till att du önskar göra en retur.

Alla returer skall skickas med Posten i av Posten godkänt emballage (förpackning). Blir returen godkänd kommer vi återbetala pengarna för varan till angivet konto.

För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kunden reklamera fel till TS Stockholm AB inom skälig tid efter det att felet upptäcktes. TS Stockholm AB avhjälper på egen bekostnad felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för TS Stockholm AB. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser.

Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen anmälas till Postnord på telefon 020-232221 (för privatpersoner) och till TS Stockholm AB via e-post info@twostroke.se.

Ej uthämtade försändelser debiteras med 100 kr (dras på återbetalningen).

Se mer info här: Retur Elcykeltrim

Order E-bike Tuning from abroad

Do you live in Denmark or Finland and want to order a tuning box for your e-bike?

Read more here