Leverans Elcykeltrim
Alla beställningar från oss skickas med PostNord som har snabba leveranstider. Vanligtvis tar det 2-4 arbetsdagar för våra beställningar att komma fram till utlämningsstället. För er som bor högst upp i norr eller längst ned i söder kan leveranstiden ibland ta någon arbetsdag extra p.ga. den längre sträckan som paketet ska färdas.
Alla beställningar har en fraktkostnad på 29 kr oavsett ordervärde och betalsätt.
Skickas beställningen som en spårbar försändelse kommer en spårningslänk via e-post när paketet lämnat vårt lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via länken.
-
Kan jag skicka min beställning till annan adress?
Ifall ni ska skicka en beställning till en annan adress än den ni är folkbokförd på så måste ni välja betalsättet direktbetalning eftersom vi inte kan eller får ändra den via faktura p.ga. bedrägeripolicy.
-
Kan jag hämta beställningen hos er?
Vi har tyvärr ingen fysisk butik eller hämtlager där vi kan ta emot kundbesök. Alla beställningar skickas med Postnord direkt till ditt utlämningsställe.
-
Levererar ni även utanför Sverige?
Ja, vi levererar även till Danmark och Finland.
-
Vart skickas mina varor?
Alla beställningar som skickas i paket levereras till ditt närmsta postombud. Ni kommer bli aviserade från PostNord via SMS och även med brev någon dag senare när ni kan hämta ut det. Ni kommer även mottaga ett kollinummer som ni både kan använda för att spåra samt hämta ut försändelsen med. De fyra sista siffrorna är koden ni anger till utlämningsstället.
Ifall er beställning inte är lika skrymmande kan det istället skickas som franko eller varubrev 1:a-klass vilket innebär att det levereras direkt till er brevlåda. Försändelse som skickas som varubrev har ett kollinummer som börjar med "UI".
-
Vart hittar jag mitt spårningsnummer?
Ifall er beställning skickas som en spårbar försändelse kommer ni mottaga ert kolli-id i ett mejl från oss när paketet lämnar vårat lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via PostNord.
-
Jag har tappat bort min legitimation, hur hämtar jag ut mitt paket?
Ifall ni saknar en giltig legitimation som ID-kort, körkort samt pass men har tillgång till mobilt bank-ID så kan ni legitimera er i Postnords app för att hämta ut paketet utan leg.
Ladda ner appen och fyll i er mejladress och mobilnummer så brukar paketet läggas till automatiskt. Annars lägger ni till paketet med ert kolli-ID ni mottagit av oss.
Ni kan sedan legitimera er med bank-ID, ni får då en streckkod som ni kan dela med er av till vem som helst som sedan kan hämta paketet utan att uppvisa varken sin egen eller er legitimation. Tänk på att det ska stå "Vem som helst får hämta ut paketet" under streckkoden. -
Mitt paket är försvunnet?
Ibland kan försändelser ta längre tid än vanligt vilket kan bero på förseningar av olika anledningar hos PostNord. Ifall det gått mer än fyra arbetsdagar kan ni kontakta PostNord om ni har ett kollinummer tillgängligt och fråga vart det befinner sig. Tänk även på att inte räkna in helgdagar (lörd-sönd) som leveransdagar.
Om det uppstått problem och ni blir ombedda att kontakta oss kan vi upprätta en reklamation och ordna med en ny sändning till er om det behövs. Ni når oss på vår mejlsupport nedan.