Division Ebike (Ananda, Momas) V2
Trim till elcykel med motor tillverkad av Ananda. Tar bort spärren vid 25 km/h för assisterad toppfart.
Information om Division Ebike (Ananda, Momas) V2
Trim till Ananda centermonterad motor - Division Ebike är en processorkontrollerad enhet som tar bort assisterade fartspärren vid 25 km/h. Efter montering är detta trim konstant aktivt och cykeln assisterar över 25 km/h. Efter montering visar displayen rätt hastighet till ca 22 km/h och visar sedan den hastigheten för alla hastigheter över det.
Motorn kommer nu hjälpa till så länge du hinner med att trampa. Toppfart beror på hur snabba/starka ben du har och cykelns utväxling.
Passar till följande motorer (se bilder nedan):
- Ananda M60
- Ananda M81
- Ananda M100
- Ananda M230
- Momas Pro 80 80 Nm / 48 V / 250 W
- Momas Turbo 110 110 Nm / 36 V / 250 W
- Momas Turbo 110 110 Nm / 48 V / 250 W
- Momas Turbo 130 Nm / 48 V / 500 W
- Momas Turbo+ 115 Nm / 48 V / 250 W
- Momas Ultra 70 70 Nm / 36 V / 250 W
- Momas Ultra 80 80 Nm / 36 V / 250 W
- Momas Ultralight 100 100 Nm / 36V / 250 W
- Momas Ultralight 100 100 Nm / 48 V / 250 W
Passar bl.a. till följande cyklar med motor från Ananda:
- Momas Eywa (2023)
- Momas Eywa+ (2023)
- Momas Jason Pro (2023)
- Momas Jason Urban+ (2023)
- Momas Mover (2023)
- Momas Outback (2023)
- Momas Summit (2023)
- Momas Summit+ Trekking (2023)
- Momas Ultimate 110Nm (2023)
- Momas Ultimate+ (2023)
- Momas Wayfarer (2023)
- Momas Wayfarer+ (2023)
- Momas Aurora+ (2024)
- Momas Balance Pro (2024)
- Momas Balance+ SUV (2024)
- Momas Jason Pro (2024)
- Momas Jason+ (2024)
- Momas Jason+ Trekking (2024)
- Momas Neutron (2024)
- Momas Summit+ Trekking (2024)
- Momas Ultimate+ Trekking (2024)
- Momas Wayfarer Pro (2024)
- Momas Wayfarer+ LTD (2024)
Assisterad maxhastighet: Borttagen (Displayen visar rätt hastighet till ca 22 km/h, sedan 22 km/h för alla hastigheter över det)
Aktivering: Detta trim är konstant aktivt vid montering. Läs med om aktivering/deaktivering nedan
Montering av trim Momas Ananda
Installationen görs genom att trimmet monteras som en skarv/förlängning på hastighetssensorns kontakt.
När trimmet är monterat är det som default alltid aktivt. Önskar man ändra det kan man klippa den svarta kabelloopen och isolera ändarna.
Är loopen öppen kan trimmet slås av och på enligt nedan:
Vill man ha trimmet aktivt ska systemet startas med magneten vid sensorn i 3-4 sekunder efter uppstart.
Observera att användning av modiferade elcyklar är olagligt på allmän väg. Visa hänsyn till omgivning och medtrafikanter, följ trafikregler och använd hjälm!