Bosch - Bosch Gen.2 (Active/Performance CX)
Bosch elcykelmotorer av generation 2 tillverkades mellan åren 2014 och 2017. Man känner enklast igen dom på att de har ett litet framdrev som från fabrik är på 14-18 tänder. De är ett mycket bra val för trimning då det lilla framdrevet ger utrymme för stor förändring av utväxlingen.
Trim till Bosch Generation 2
Motorerna i gen.2 kallas Active Line, Performance och Performance CX och de kan alla använda samma modeller av trim som du hittar nedan. Läs mer om motorerna under trimmen.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Välj storlek
-
Välj storlek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Välj storlek
-
-
-
-
Välj storlek
Montera trim på Bosch Generation 2
På denna länk hittar du mer information om hur trim monteras på Bosch Gen.2:
Montering av trim på Bosch Gen.2
Motorerna från Bosch i generation 2
Mer info om motorerna som ingår i Bosch Gen.2
Bosch Active Line (Gen.2)
Motorn Active Line av generation 2 från Bosch fungerar utmärkt att trimma. Motorn ger assistans med upp till 48 Nm. Den sitter främst på hybrid och touringcyklar.Trimmen till Bosch Active tar bort spärren vid 25 km/h och motorn fortsätter assistera. Nya toppfarten beror på cykeltyp, utväxling och hur fort man kan trampa. Vill man köra ännu fortare krävs även byte av framdrev.
Bosch Performance (Gen.2)
Motorn Performance Line av generation 2 från Bosch fungerar utmärkt att trimma. Motorn ger upp till 63 Nm i turboläget och upp till 275% assistans till 120 rpm kadens.
Trimmen tar bort spärren vid 25 km/h och motorn fortsätter assistera. Nya toppfarten beror på cykeltyp, utväxling och hur fort man kan trampa. Vill man köra ännu fortare krävs även byte av framdrev.
Trim till Bosch Performance CX
Motorn Performance CX från Bosch är en av de bästa motorerna att trimma. Det är en sportig, effektiv och stark motor på 250 W som lämnar hela 75 Nm! Vill du trimma din elcykel för toppfart är denna motor ett mycket bra val då motorn i turboläge ger 300% assistans i kadens ända upp till 120 rpm!
Trimmen till Bosch Performance CX tar bort spärren för motorassistans vid 25 km/h och gör så motorn hjälper till så länge du hinner med att trampa. Vill man köra ännu fortare är det drevbyte fram som gäller...